مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

آمارهای متناقض از آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه | نزدیک به ۵۰ میلیون دلار خسارت وارد شده است

  • کد خبر: ۵۸۶۷۱
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
آمارهای متناقض از آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه | نزدیک به ۵۰ میلیون دلار خسارت وارد شده است
منابع محلی در ولایت هرات می‌گویند که تلفات و خسارات ناشی از آتش سوزی روز گذشته در اسلام قلعه هرات، به ده‌ها زخمی و دست کم ۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ این آتش سوزی ظهر روز گذشته آغاز و تا دیر وقت شب گذشته ادامه داشت و سرانجام با همکاری زمینی و هوایی مسئولان آتش‌نشانی کشورمان و آتش نشانان افغانستانی مهار شده است.

 

یونس قاضی زاده، رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات گفته است، در این حادثه بیشتر از ۵۰ میلیون دلار به تاجران افغانستانی خسارت وارد شده است.

 

وی ادامه داد: هرچند هنوز به طور کامل اطلاعاتی از این حادثه در دست نیست، اما بیشتر تانکرهای موجود در گمرک به طور کامل دچار حریق شده است.

 

براساس گفته‌های این اداره، حادثه گمرک هرات در اثر ته نشینی و آتش گرفتن یکی از تانکرهای گاز در این مکان آغاز شده است.

 

گفته می‌شود؛ بیش از ۴۰۰ تانکر نفت و گاز در این گمرک بوده که تا کنون دست کم ۳۰۰ تانکر به طور کامل حریق شده است.

 

درهمین حال سید وحید قتالی، والی هرات شب گذشته برای کنترل و بررسی اوضاع به گمرک اسلام قلعه سفر کرده بود.

 

والی هرات خسارات ناشی از این آتش سوزی را زیاد دانسته و دستور بررسی و جلوگیری از حیف و میل شدن اموال تاجران ملی را صادر کرده است.

 

او همچنین در گفت‌وگو با استاندار خراسان رضوی از اقدامات این کشور مبنی بر مهار آتش سوزی و ارسال آمبولانس به افغانستان، قدردانی کرده است.

 

این درحالی است که تاکنون مسئولان هرات درباره تلفات ناشی از این آتش سوزی اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند.

 

مسئولان پزشکی این ولایت می‌گویند که طبق اعلام اداره صحت عامه هرات، تاکنون ۱۷ زخمی از این حادثه به بیمارستان منتقل شده است.

 

تاکنون ۲۱ آمبولانس از ایران به منظور انتقال زخمی‌ها و کشته‌ شدگان احتمالی به مرز اسلام قلعه اعزام شده است.

 

گمرک اسلام قلعه هرات با سابقه ۱۰۰ ساله یکی از نقاط ترانزیتی و مهمترین بندر تجاری بین دو  کشور افغانستان و ایران به شمار می‌رود.

 

منبع: خبرگزاری جمهور

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->